Skip to main content

- Lucky Bowl Norge har 15 bowlinghaller i Norge. For å gjøre annonsene tilpasset lokalmiljøet brukte vi annonser i lokalaviser med Vise, forteller Pål Rettedal, markedssjef for Lucky Bowl.

- Det ga oss mulighet til å tilpasse tilbud og budskap slik at kundene ser annonser for den bowlinghallen som er nærmest dem.

God lokal forankring, med synlighet i lokalavisene

Lucky Bowl har hatt som mål å tiltrekke seg familier, voksne vennegjenger og firmafester til å booke en hyggelig kveld med bowling. Vanligvis annonserer de bare med Facebook og Google.

- Denne gang fikk vi skikkelig lokal forankring med synlighet i lokalavisene. Det merkes!, mener Pål

Han påpeker videre at det er noe annerledes med å være synlig i avisen, i motsetning i sosiale medier. Leseren ser annonsen i et annet lys, og det sees av folk som allerede leser om lokale saker.

- Som en annonseplattform var Vise enklere å bruke enn Facebook. Det er sikkert over hundre flere funksjoner og innstillinger på Facebook, men dette ender ofte opp med å bare gjøre annonseringen vanskeligere. Med Vise valgte vi først avis, skrev inn annonsetekst, lastet opp bilde, og betalte med kort. Det krevde ingen fanpage, ingen datatekniker eller omfattende regelverk å forholde seg til. Vi bare la inn annonsen og så ble den raskt godkjent, forteller markedssjefen.

- Vise er en god annonseplattform for å annonsere lokale bedrifter og tilbud. Fremover vil vi bruke Amedia for lokal markedsføring, når vi åpner nye bowlinghaller, og for å markedsføre våre populære pakketilbud for firmafest og julebord, sier Pål Rettedal med et smil

Kom i gang
med annonseringen