Skip to main content

Papaya Design & Marketing er spesialister på markedsføring av eiendom. Nå har de tatt i bruk Vise for å oppnå enda bedre resultater.

– Jeg har vært rådgiver innen markedsføring i mer enn 20 år, og jeg ser igjen og igjen at små bedrifter kjøper dyre løsninger som de egentlig ikke trenger. Derfor synes jeg at Vise er et godt tilbud hvor man ikke betaler for mer enn man må, forteller Christian Nordtømme, strategisk rådgiver i Papaya.

Han har brukt Vise-plattformen for å lage flere gode kampanjer, og setter stor pris på hvor effektivt verktøyet er for å nå ut til lokale kunder.

– Vi valgte Vise fordi vi jobber mye med markedsføring av eiendomsprosjekter for eiendomsutviklere. De har ofte et ganske lokalt eller regionalt marked, for folk flytter vanligvis ikke så langt. Vise har god dekning i lokalmarkedet, og med lokalaviser over hele landet er det lett å treffe publikum effektivt, forteller Christian.

Brukervennlig og enkelt

Da Vise ble utviklet av Amedia var målet å skape en annonseplattform som skulle være enkel i bruk for folk flest.

Der hvor Google og Facebook ofte byr på tungvinte løsninger med en hel rekke tilleggsvalg, byr Vise på et enkelt 1-2-3-system som lar deg komme i gang raskt og enkelt.

– Jeg har ganske mye erfaring med å lage annonser i Facebook og Google, og for flere år siden var de også ganske enkle å bruke. De siste årene har disse løsningene derimot blitt mye mer avanserte og de kan være utfordrende for små-annonsører å bruke effektivt. Vise fokuserer derimot på de viktigste og enkleste aspektene av en annonse uten en hel rekke ekstra variabler. Dette gjør at man lettere kan sette opp annonser for lokalområdet man ønsker å annonsere i, sier Christian.

Et godt alternativ til sosiale medier

Det er fort gjort å tenke at man bør annonsere på Facebook og Instagram når man skal skape oppmerksomhet rundt bedriften sin og produktet man selger. Samtidig er det ikke gitt at denne type synlighet fører til gode salgsresultater.

Vise skiller seg fra sosiale medier ved å benytte seg av landets lokalaviser. Annonsen din vil ligge på forsiden og fremstå som en artikkel, noe Christian mener vil hjelpe deg oppnå synlighet av bedre kvalitet enn den du ser i sosiale medier.

– Når vi lager en annonse på Vise så får vi det vi kaller for native banner-annonsering. Det vil si at annonsen nærmest ser ut som en artikkel, og når kunden klikker seg inn på den kommer de til en landingsside som samsvarer med det annonsen oppga, forteller Christian og minner på at det er viktig at landingssiden faktisk byr på det annonsen lovte. Dersom den ikke gjør det kan kunden føle seg lurt.

– Vi leder aldri kundene inn til forsiden vår og lar dem lete etter produkter og informasjon selv. Om en annonse har skapt forventninger om et spesifikt produkt eller tjeneste, så skal kundene finne dette på andre siden av annonsen også. Det er derfor viktig med en god og saklig landingsside som presenterer produktet vi har annonsert for på en god måte.

En plattform for alle

Vise er en plattform alle kan benytte seg av, men den gir kanskje ekstra gode fordeler til små og mellomstore bedrifter uten store, egne markedsavdelinger. Annonseplattformen er designet på en slik måte at alle skal kunne få til god annonsering, uavhengig av forkunnskaper.

– Jeg tenker at Vise er noe som først og fremst vil være perfekt for markedssjefer i små bedrifter, eller for daglige ledere som har et totalansvar for alt i bedriften, inkludert markedsføring. Vise byr på en kort vei til gode resultater, forteller Christian og fortsetter:

– Si for eksempel at man har en butikk i en mellomstor norsk by og skal annonsere for et godt tilbud. I slike tilfeller er det nesten ingen andre plattformer som er bedre å bruke når man skal nå ut til lokalmiljøet sitt enn Vise. Du får en annonse som ligner på en artikkel på forsiden av din lokalavis, og så fremt du har laget en god landingsside så kan det by på gode resultater, sier Christian og avslutter:

– Vise er med andre ord en god måte å drive markedsføring på!

 

Kom i gang
med annonseringen