Stoneart AS har drevet markedsføring av skiferprodukter på mange forskjellige plattformer. Nå har de tatt i bruk Vise, Amedias selvbetjente annonseplattform, for å nå den konkrete målgruppen enda bedre.
– Vi må nå ut til de som skal gjøre noe med huset eller i hagen sin, og det får Vise bedre til enn de andre vi har prøvd, sier daglig leder i Stoneart AS, Morten Lie.
Han sitter inne på kontoret i Larvik omgitt av skiferprodukter på vegger og gulv. Stoneart AS har solgt skiferprodukter til inn- og utland i 17 år, og har aktivt drevet markedsføring av de forskjellige skiferproduktene på mange forskjellige plattformer.
– Vise er et fint supplement i markedsføringen. Stoneart AS har egen hjemmeside, Facebook-profil og seks Instagram-profiler som når ut til forskjellige målgrupper, sier Lie.
I tillegg annonserer de i flere digitale kanaler og er med i TV-programmet «Eventyrlig oppussing», Viaplay sitt eget oppussingsprogram med Halvor Bakke & Co. Der er fokus at
skifer er enkelt og raskt å installere i tillegg til at det er et vakkert og varig naturprodukt.
– Det er derfor Vise er et supplement, og ikke bare den ene kanalen vi markedsfører oss i, legger han til.
Når ut til kundegruppen
Så langt i år har Stoneart AS brukt Vise seks ganger for å markedsføre forskjellige skiferprodukter. Lie forteller at de setter opp digitale kampanjer som kjøres samtidig som episoder av Eventyrlig oppussing blir sendt på tv, slik at de samkjører annonseringen på flere plattformer.
– Da bygger vi merkevare på tv samtidig som at seerne kanskje får opp annonser på nett, forteller han.
De har forsøkt flere andre markedsførings-plattformer tidligere, som Facebook, Google og Schibsted, og Vise er et godt supplement til disse.
Med Vise kan du annonsere digitalt i over 100 aviser med mer enn 1,7 millioner lesere daglig.
– Siden Vise er en del av Amedia, bruker de samme systemer. De når ut til de som leser lokalavisene og som har en AiD-bruker. På den måten vet Vise litt forskjellig om brukerne og vi når ut til den konkrete målgruppa vår. Det er bra, sier Lie.
Lett å lage annonser selv
For Lie er det viktig at det skal være enkelt å lage annonser. Siden Stoneart AS har mye erfaring med å lage digitale annonser, vet de også hva som fungerer. Og dermed er det ikke et alternativ å sette bort jobben.
– Man vil gjøre det selv, så det er avgjørende at det er mulig å lage sine egne annonser, og det er bra med Vise.
I tillegg går det raskt fra planlegging til ferdig annonse.
– Du lager annonsen og så er den ute på et blunk, sier han og legger til:
– Og man får resultater fort. Så langt har det sett bra ut!
Når Stoneart AS setter opp en annonsekampanje i forbindelse med Eventyrlig oppussing, kobler annonsen programmet opp mot produktinformasjon.
Alle annonser går mot spesifikke landingssider som kobler produktet mot programmet. Gjennom Eventyrlig oppussing ser de produkter og blir interessert. Via annonsen i Amedias digitale aviser får de informasjon om produktet, hva det koster og hvordan det leveres.
– Skal du gjøre noe i hagen din, så må skifer være en del av planen, og da må du vite hvordan du bruker det, hva det koster og hvem som kan bruke det, forteller han.
Lie synes at Vise passer bra til de litt mindre selskapene som jobber i større områder, men som har behov for å nå ut til en spesifikk målgruppe. Dette er fordi Vise har lagret mye informasjon om kundene som har en AiD-bruker, og på den måten kan bruke den informasjonen til å nå ut til den spesifikke målgruppen.
– Så jeg vil absolutt anbefale Vise, avslutter Lie.
Kom i gang
med annonseringen