Amedias annonseplattform gjør det enkelt å lykkes med digitale annonser i lokalavisa - helt på egenhånd.
Annonseplattformen Vise gjør det enkelt for lokale bedrifter å være synlige på nett. Vise senker terskelen for digital markedsføring, og skal hjelpe lokale bedrifter å nå ut til potensielle kunder gjennom lokalavisen.
– Vise er laget for at lokale bedriftseiere som har lite eller ingen erfaring med annonsekjøp skal lykkes med markedsføring, forteller Tor Magnus Breivik i Amedia.
Amedia-konsernet eier over 100 store og små aviser over hele Norge. Til sammen har disse avisene 2,3 millioner lesere daglig, og lokalavisene i Amedia dekker det meste av vårt langstrakte land. Annonseplattformen Vise er inngangsporten for å nå disse leserne med ditt budskap og dine produkter.
– Tanken er at Vise skal være så enkel i bruk at alle kan gjøre alt på egenhånd, sier Breivik.
Det er enkelt å komme i gang med Vise!
Du trenger ingen forkunnskaper innen markedsføring, annonsering eller grafiske ferdigheter for å sette opp en annonse i Vise. Alt du trenger for å komme i gang er en bruker hos Amedia og et organisasjonsnummer.
Gjennom tre enkle steg velger du hvilke lokalaviser du ønsker å Vise deg fram i, setter budsjett og periode, og laster opp grafisk materiell. Har du ikke grafisk materiell, kan du enkelt sette sammen bilde og tekst i annonsebyggeren i Vise. Når alle stegene er gjennomført betaler du enkelt med kort eller Vipps.
Annonsering er tradisjonelt sett på som veldig dyrt, men slik trenger det ikke være. Med Vise kan du potensielt Vise frem bedriften for tusenvis av lokale kunder for så lite som 500 kroner.
– Budsjett, periode og hvilke aviser du vil annonsere i avgjør hvor mange lesere som vil se annonsen din, men målet vårt er at den skal bli godt synlig uansett om du bruker 500 kroner eller 5 000. Større budsjett vil naturligvis gi flere visninger av annonsen, men Vise legger til rette for at du skal kunne lykkes uavhengig av budsjettstørrelse, forsikrer Breivik.
Annonsen vil rulle og gå i din lokalavis fram til budsjettet ditt er oppbrukt eller du selv stanser annonseringen. Om du for eksempel har satt av 10 000 kroner for å markedsføre at butikken din har salg på sykler, kan du stoppe annonsen om det blir utsolgt før annonsepengene er brukt opp. Du vil da kun betale for den delen av budsjettet du faktisk har brukt.
– Du kan følge med på antall annonsevisninger og hvor mange som klikker på annonsen under hele kampanjen, råder Breivik.
Lokalavisa er et naturlig sted å annonsere
Lokalavisene ser stor vekst i antall abonnenter og lesetid, og leserne har som regel større tillit til det som står skrevet i lokalavisa, enn det som står i de store avisene.
– Lokalaviser står sterkt som bærebjelker i lokalsamfunn. De vokser nå på nesten alle fronter, og har en sterk tilstedeværelse og stor betydning for de som leser dem, sier Breivik.
Forretningsutvikleren håper Vise blir et verktøy som støtter opp om lokalsamfunn over hele landet. Han avslutter:
– Sentrumsbutikkene strever i konkurransen mot internasjonale nettbutikker. Ambisjonen er at Vise skal bli et verktøy som hjelper lokale bedrifter å være synlig på nett, og gjøre det enkelt for virksomhetene å annonsere når de har noe å Vise frem.
Kom i gang
med annonseringen